Klasyczny sernik w 10 minut (+ czas pieczenia)

Naszła mnie w weekend ochota na klasyczny polski sernik #teamsernikzrodzynkami :) Szukałam zapiekle w internetach przepisu, który nie wymaga wielkiego nakładu pracy i nie jest wersją dla francuskiego pieska, którym zazwyczaj w kwestii serników jestem. Nie mogłam znaleźć ideału, w którym dostałabym zwarty polski sernik bez kąpieli wodnej, bez mielenia twarogu, czy ubijania białek. Znalazłam jednak bazę na blogu I love bake, którą uprościłam i wzbogaciłam o rodzynki. Do tego, piekłam sernik poza domem i jak tylko zaczęłam przygotowania, okazało się, że nie mam tortownicy, a sernik i tak wyszedł świetny - tylko, że z ... granka! :) Myślę więc, że każdemu się uda.




Będziesz potrzebować:

  • 1 kg dobrej jakości twarogu sernikowego z wiaderka (co najmniej 20g tłuszczu na 100g produktu)
  • 5 jajek "zerówek"
  • 400 ml słodzonego mleka skondensowanego
  • 1/4 szklanki mleka pełnotłustego
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego bez cukru
  • rodzynki, jeśli lubicie, dałam 2/3 szklanki
Wszystkie składniki wyciągamy z lodówki na blat kuchenny i ogrzewamy do temperatury pokojowej, a rodzynki namaczamy we wrzątku. Nagrzewamy piekarnik na funkcji góra-dół do 170℃. W szklance z mlekiem rozpuszczamy proszek budyniowe i wszystkie składniki  poza rodzynkami umieszczamy w dzbanku blendera kielichowego i miksujemy tylko do połączenia składników. Tortownicę 24-26cm (lub garnek 😅) wykładamy papierem do pieczenia (góra i boki) i wylewamy masę - uwaga: będzie rzadka. Odsączone rodzynki rozsypujemy po powierzchni, przez konsystencję masy opadną na dół, ale mi to nie przeszkadza. Pieczemy godzinę, studzimy w uchylonym piekarniku. Wyciągamy z formy po całkowitym ostygnięciu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wege flaczki - naj naj najlepsze

Sernik tiramisu a'la tort

Przepis na drożdżowe bułeczki z owocami